Już od dawna hotele przestały być wyłącznie przestrzenią, gdzie można zanocować. To miejsca, w których goście spędzają sporą część czasu. Jednak, by przestrzeń hotelu przyciągała zainteresowanych i zapadała im w pamięć jako miejsce otwarte, przyjazne, nowoczesne i funkcjonalne, hotelarze powinni nadążać za bieżącymi trendami i tworzyć oferty, które na nie odpowiadają. Dzisiejszy artykuł to próba wyznaczenia kilku punktów, które już teraz rewolucjonizują oblicze hoteli. Zapraszamy do lektury.

Kuchnia wege i eko

Goście hotelowi coraz baczniej przyglądają się temu, co pojawia się na ich talerzach. Nie chodzi tylko o to, by było smaczne i estetycznie podane, ale by spełniało wymagania racjonalnej i odpowiednio zbilansowanej kuchni. W ostatniej dekadzie pojawiło się coraz więcej osób, które ograniczają bądź też zrezygnowali całkowicie z mięsnej diety i produktów pochodzenia zwierzęcego. Dlatego, by nie tracić w ich oczach i nie skazywać ich na dodatki – frytki i surówkę, należy stworzyć menu, które będzie przewidywało lunche, śniadania, obiady i kolacje roślinne w różnych wariantach. W przeciwnym wypadku goście poczują się zaniedbani, co z pewnością przełoży się na negatywne opinie.

W kuchni ekologicznej liczy się także sam proces przygotowania posiłków, a także kwestia tego, skąd pochodzą. Świadomość klientów hoteli w tym względzie stale rośnie. Nie jest to moda, jakby niektórzy chcieli o tym myśleć, ale racjonalne podejście do tematu. Klienci woleliby, gdyby produkty, jak na przykład jaja nie pochodziły z chodu klatkowego, a w kuchni panowała zasada „zero waste”, czyli maksymalnego wykorzystania potencjału pożywienia bez niepotrzebnego wyrzucania.

Ciekawą usługą jest możliwość zorganizowania dla gości warsztatów kulinarnych. W dzisiejszych czasach interakcja z klientem jest na wagę złota.

Podążaj za przyzwyczajeniami klienta

Dzisiejszy klient hotelu ceni sobie indywidualne podejście. Skala personifikowania kontaktu przekłada się w znacznym stopniu na sposób odbioru hotelu. Nadal ważne są takie kwestie, jak spójna i piękna aranżacja wnętrza, wygodne meble hotelowe i komfortowe łóżka, ale w parze z tym powinien iść cel personalizowania doświadczeń gości. Pozytywne wrażenie możemy zrobić już na samym wejściu podczas rejestracji. Chodzi o drobiazgi jak pilnowanie tego, by miło powitać i pożegnać gościa, dbanie o dobrą prezencję pracowników i ich zdolność do prowadzenia przyjemnych small talków, jak i znajomość lokalnej miejscowości, możliwość zaproponowania ciekawych miejsc do zwiedzania.

Coworking space w hotelu

Coraz więcej osób wykonuje pracę zdalnie. Specyfika nowych zawodów pozwala na działanie poza budynkiem firmy. Graficy, copywriterzy, informatycy i inni freelancerzy chcą oddzielić czas prywatny i czas pracy, a przebywanie stale w jednym miejscu w tym nie pomaga. Dlatego coraz popularniejsze jest tworzenie w biurowcach i hotelach specjalnych przestrzeni „coworking space”, które pozwalają ludziom z różnych branż zyskanie wygodnej przestrzeni roboczej. Hotelarze często oferują swoim gościom w takich wypadkach całodzienne otwarte usługi gastronomiczne.