Kto zadba o czystość Twoich mebli biurowych czy bankietowych?

Często jest tak, że o wiele łatwiej i korzystniej zatrudnić firmę zewnętrzną do utrzymania czystości w naszych obiektach. Ma to wiele swoich zalet, jednakże trzeba pamiętać o kilku rzeczach przed zdecydowaniem się na zawarcie umowy. Jakich? O tym w dzisiejszym artykule. Zapraszamy do lektury!

Opinie innych

Każdy ma jakąś przeszłość, a w dzisiejszych scyfryzowanych  czasach jest ona jeszcze prostsza do odkrycia. Nasz ślad w sieci jest o wiele większy, niż byśmy mogli się tego spodziewać. Dlatego, jeśli chcesz zdecydować się na korzystanie z usług danej ekipy sprzątającej, sprawdź opinie o niej na Google+, recenzje na Facebooku czy profil na LinkedIn. Tam z pewnością spotkasz się ze zdaniem osób, które miały do czynienia z daną firmą. W ten sposób będziesz mógł się przekonać, jakie emocje budzi ten konkretnie podmiot.

Możesz także rozpuścić wici wśród swoich znajomych i zapytać, czy przypadkiem oni nie zlecali sprzątania zewnętrznej firmie. Być może dzięki nim zyskasz kontakt do zaufanych profesjonalistów, z którymi nawiążesz stałą współpracę?

Strona internetowa – pierwsze wrażenie

Jedną ze wskazówek dla firm, która chce wywrzeć na kliencie pozytywne wrażenie, jest to, by prezentowała się dobrze w sieci. Ze strony internetowej firmy sprzątającej powinniśmy dowiedzieć się, jakie usługi świadczą i jakim budżetem musimy dysponować, by ich wynająć. Na stronie możemy także zapoznać się z referencjami i certyfikatami, które zostały przyznane danej firmie sprzątającej. Warto to sprawdzić i przekonać się, czy firma znalazła potwierdzenie swoich kwalifikacji w konkretnych zaświadczeniach.

Jakie pytania warto zadać?

Jednym z ważnych pytań może okazać się to, czy firma posiada ubezpieczenie OC. Zawsze może się zdarzyć tak, że coś wymknie się spod kontroli. Dlatego, jeśli firma posiada OC, to nikt z Was nie będzie musiał się martwić o to, kto pokryje koszty po ewentualnym nieszczęśliwym następstwie.

Zapytaj także o to, czy firma sprzątająca może się pochwalić jakimiś certyfikatami i referencjami. Jednym z ważniejszych w tej branży jest „Gwarant Czystości i Higieny” wydawany przez Polską Izbę Gospodarczą Czystości.

W różnych firmach dysponują różnymi sprzętami. Jest to banał, ale warto zdawać sobie sprawę z tego i zapytać, jaka część wyposażenia sprzątającego przypada w udziale Tobie. Może się tak stać, że będziesz musiał się zobowiązać do kupna konkretnych środków czystości lub przedmiotów, takich jak mop czy gąbki.

Sprzątanie nie musi się wcale ograniczać do usunięcia kurzu z mebli hotelowych czy biurowych. W okresach jesienno-zimowych dochodzą dodatkowe czynności gospodarcze, którymi trzeba się zająć. Opadające liście czy zalegający śnieg to najważniejsze z nich. Zapytaj, czy dana firma sprzątająca mogłaby świadczyć takie usługi w ramach dodatkowej gratyfikacji.